zondag 15 november 2009

Mijn Human Resources geloofspunten!

Welke zijn mijn HR geloofspunten?

Door de jaren heen,merk je dat je een aantal axioma's voor jezelf selecteert,zaken waar je in gelooft,vanuit gaat.

Ik lijstte deze op:
Stuk voor stuk zitten hier verhalen,anecdotes,ervaringen achter.
Ze komen niet uit een boek .Ze kwamen samen met mislukkingen en successen,frustraties en harde feedback.
Bovendien leven ze nog steeds.
Ik deel de verhalen graag,als er interesse is.

1. Excellent performance = result of excellent treatment.

2. Klantgerichtheid (HR ifv de klant,de klant betaalt mij)

3. Get your basics right!

4. Helpen, verzelfstandigen, loslaten.Evenwicht tussen sturen en loslaten

5. EPO (Empathie,Positief,Organisatie) als middel om mensen in crisis te ondersteunen.

6. Verandering komt door feedback.

7. Eigen verantwoordelijkheid van de medewerker.

8. Ultiem doel HR:zichzelf opheffen,integreren in lijn.

9. Wisselwerking tussen kwaliteit van werkorganisatie enerszijds en relaties en motivatie anderszijds.

10. Zoek,ontwikkel en onderhoud je intern en extern relatienetwerk.

11. Je krachtigste HR instrument,ben je zelf. Zorg ervoor.

12.Probleemaanpak? A(nalyse),B(eslissing),C(ommunicatie),D(oen),E(valueren).

13.Beheer de verwachtingen die je stuurt en ontvangt met de omgeving.

14.Houdt steeds aansluiting met de (economische) realiteit.

Jan Sanders 151109

Geen opmerkingen:

Een reactie posten